Zelené číslo 0800 poskytuje službu volania na účet volaného. V zahraničí sa nazýva freephone alebo tollfree číslo. Ak na neho zákazník volá, hovor je pre neho bezplatný a zaplatí ho ten, kto číslo prevádzkuje. Najčastejšie ho preto využívajú firmy, ktoré chcú poskytovať bezplatnú zákaznícku podporu, alebo tie, ktorým záleží na tom, aby sa im ich potenciálni zákazníci ozvali.
1. Skvelý marketingový nástroj
Bezplatné volania na zákaznícku linku je marketingový ťah sám o sebe. Okrem toho však zelené číslo ponúka zaujímavú predvoľbu 0800, s ktorou sa väčšina zákazníkov nestretáva každý deň a preto ich viac zaujme. Upútate ním pozornosť ešte viac, ak bude v zlatom alebo striebornom tvare, takže bude pekné aj ľahko zapamätateľné
Pri tvorbe marketingových materiálov či kampaní odporúčame pri zelenom čísle uviesť, že hovory na neho sú bezplatné. Na kontaktovanie tak budete nabádať nielen tých, ktorí sa zdráhajú vás osloviť, ale aj tých, ktorí sa s takým tvarom čísla ešte nestretli.
2. Flexibilita
Keďže predvoľba 0800 nie je geografická, zelené číslo neprislúcha k žiadnemu okresu. Pokiaľ sídlite vo viacerých mestách, so zeleným číslom môžete mať 1 číslo pre všetky okresy. Pomocou automatickej spojovateľky (hlasovému menu) následne môžete dať zákazníkom na výber voľby 0-9 aby si zvolili ohľadom čoho volajú, alebo s ktorou pobočkou sa potrebujú spojiť.
3. Zlepšenie zákazníckeho servisu a spokojnosti
So zelenou linkou 0800 je možné nielen prilákať nových zákazníkov, ale aj zlepšiť servis či spokojnosť tých existujúcich. Predsa čo môže byť lepšie, ako bezplatný prístup k informáciám? 😊
Na ešte vyššiu úroveň pozdvihnete svoju zákaznícku podporu spojením zeleného čísla a virtuálnej telefónnej ústredne vďaka ktorej môžete využiť napríklad
- Privítanie zákazníkov na linke uvítacou hláškou
- Nastavenie hodín pracovnej doby
- mimo pracovnej doby môžete napríklad:
- prijímať požiadavky zákazníkov do odkazovej schránky
- oznámiť im kedy budete znova k dispozícii
- presmerovať ich hovory na pohotovostnú linku a pod.
- Nahrávanie hovorov
- Prepájanie hovorov medzi klapkami
- Skupinové vyzváňanie po oddeleniach
- Čakacie rady s hudbou pri čakaní pre zákazníkov
- API integráciu s CRM systémom a mnoho ďalšieho
4. Dôveryhodnosť
Zelené číslo ponúka pridanú hodnotu nielen veľkým firmám aj menším a začínajúcim spoločnostiam. Bezplatná dostupnosť informácií a zákaznícky servis je pre potenciálnych zákazníkov veľmi atraktívna a zelené číslo tak pozitívne vplýva na dôveryhodnosť spoločnosti.
Tip na záver: Otestujte, či zelené číslo na zákazníkov funguje
Ak svoju zákaznícku linku propagujete aj v službe Google Ads, odporúčame číslo nastaviť do Kampaní na volanie. Ak máte aj iné číslo zákazníckeho servisu, je to ideálny priestor na sledovanie, ktoré bude fungovať lepšie a či sa vďaka bezplatným hovorom pre zákazníkov zvýšia vaše telefonické konverzie.
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie.
Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.