Ako nastaviť presmerovanie hovorov v službe VIPTel?
Ak využívate služby VIPTel a potrebujete presmerovať hovory na iné telefónne číslo, či klapku, sú na to rôzne spôsoby. Možnosti presmerovania závisia aj od toho, aké služby od nás využívate. V tomto článku sa dozviete všetky informácie aj konkrétne postupy, ako presmerovanie nastaviť.Možnosti presmerovania sa líšia od toho, aký využívate hlasový program, telefón a či máte ústredňu s klapkami. Na využívanie presmerovania je potrebné mať nastavené aspoň 2 súbežné hovory. Štandarde ich majú povolené všetci naši zákazníci, no odporúčame toto nastavenie skontrolovať v Zákazníckej zóne. Nájdete ho v záložke "Služby" po kliknutí na vybranú zmluvu v ľavom paneli. V tomto článku sa dozviete:
- ako nastaviť presmerovanie hovorov cez Zákaznícku zónu VIPTel
- ako nastaviť presmerovanie hovorov cez telefón
- ako nastaviť presmerovanie hovorov cez PBX manager
- ako je presmerovanie hovorov spoplatnené
- čo je to pokročilé presmerovanie hovorov
1. Presmerovanie hovorov cez Zákaznícku zónu VIPTel
Tento typ presmerovania je dostupný, ak využívate hlasový program VIPTel M aleb VIPTel L. Presmerovanie je možné nastaviť samostatne na každom telefónnom čísle podľa nasledovného postupu:- V prvom rade je potrebné sa prihlásiť do Zákazníckej zóny
- Po prihlásení kliknite na záložku „Služby“a kliknite na telefónne číslo, ktoré chcete presmerovať
- Následne zvoľte možnosť „Presmerovanie hovorov a odkazová schránka“
- Zaškrtnite možnosť „Vždy“ alebo „Neprihlásený“ podľa toho, aké nastavenie si prajete
- Pri nastavení "vždy" budú všetky prichádzajúce hovory presmerované na telefónne číslo uvedené v príslušnej kolónke
- Pri nastavení "neprihlásený" budú prichádzajúce hovory presmerované v prípade, že Váš telefón nie je prihlásený v sieti VIPTel, napríklad, ak vypadne internet
- Zvoľte možnosť „Presmerovať“ a do voľnej kolonky vpíšte telefónne číslo, na ktoré chcete hovory presmerovať>
- Kliknite na „Uložiť“
Gratulujeme, presmerovanie máte nastavené. Odporúčame ho otestovať zavolaním na presmerované číslo. 😊
2. Presmerovanie hovorov cez telefón
Presmerovanie hovorov cez telefón odporúčame napríklad zákazníkom, ktorí využívajú hlasové programy VIPTel S a VIPTel S biznis, ktoré nepodporujú presmerovanie hovorov priamo v Zákazníckej zóne. Keďže rôzne druhy telefónov, majú rozdielne postupy na nastavenie presmerovania, odporúčame sa riadiť pomocou manuálu k telefónu.
Naši zákazníci využívajú najčastejšie Telefóny Grandstream, na ktorých je nastavenie presmerovania veľmi jednoduché.
Presmerovanie na telefónoch Grandstream je najčastejšie k dispozícii priamo na základnej obrazovke. Jednom z tlačidiel je v angličtine označené ako FwdAll (ForwardAll). Po kliknutí na toto tlačidlo zadajte telefónne číslo, alebo klapku, na ktorú chcete hovory presmerovať a svoju voľbu potvrďte tlačidlom Save.
Manuál k modelom Grandstream GXP21xx
Manuál k telefónu Gigaset A540IP
3. Presmerovanie hovorov cez PBX manager
Presmerovanie hovorov cez PBX managera môžu využiť iba klienti, ktorí využívajú virtuálnu alebo hardvérovú ústredňu VIPTel a využívajú na nej klapky. V prípade, že patríte medzi nich a potrebujete presmerovať hovory na inú klapku, alebo telefónne číslo, postupujte nasledovne:- Prihláste sa do PBX managera
- Po prihlásení kliknite na záložku „Klapky“
- Nájdite v zozname klapku, ktorú chcete presmerovať a kliknite vpravo na „Upraviť“
- V rozhraní Úprava klapky zaškrtnite možnosť „Presmerovanie hovorov na číslo alebo klapku“ a dopíšte do voľnej kolonky telefónne číslo, alebo číslo klapky, na ktorom chcete prijímať hovory
- Kliknite na „Uložiť“
Gratulujeme, vaša klapka je presmerovaná! Presmerovanie odporúčame otestovať zavolaním na presmerovanú klapku
Ako je presmerovanie hovorov spoplatnené?
Samotné presmerovanie hovorov cez Zákaznícku zónu, cez telefón alebo cez PBX manager nie je spoplatnené. Je potrebné si však uvedomiť, že presmerované hovory sú účtované ako volania z presmerovaného čísla na presmerované číslo. V prípade, že si svoje hovory presmerujete na číslo, ktoré je mimo siete VIPTel, tieto hovory budú účtované podľa platného cenníka hlasového programu, ktorý využívate. (Ak napríklad využívate hlasový program VIPTel M, presmerujete hovory na slovenské mobilné číslo a zavolá vám niekto na presmerované číslo na 20 minút, hovor bude spoplatnený sumou 1,8 €.) Presmerované hovory sa odpočítavajú z kreditu programov VIPTel M alebo VIPTel L a po ich vyčerpaní sú prirátavané navyše. Ak máte takú možnosť, odporúčame nastaviť presmerovanie hovorov na iné telefónne číslo VIPTel. Keďže v rámci siete VIPTel máte k dispozícii neobmedzené hovory zadarmo, za takto presmerované hovory nezplatíte nič. Ak neviete ako na to, neváhajte nás kontaktovať a s presmerovaním vám pomôžeme
Pokročilé presmerovanie hovorov
V rámci služby Virtuálna telefóna ústredňa poskytujeme aj pokročilé presmerovanie hovorov, ktoré ponúka rôzne možnosti, ako napríklad:
- Presmerovanie po určitom čase - Presmerovanie môže nastať až po tom, čo určitý počet zazvonení hovor nezdvihnete
- Rozšírené presmerovanie - Hovor sa môže presmerovať na ďalšieho kolegu, ak nezdvihne ani ten, môže ísť na ďalšieho kolegu a atď.
- Oznam o presmerovaní - Počas čakania volajúceho na linke ho môžete informačnou hláškou informovať o tom, že jeho hovor bude presmerovaný a poprosiť ho, aby ďalej čakal na linke
- Presmerovanie do odkazovej schránky - ak už volajúceho nechcete nechať ďalej čakať, môžete ho informovať, že aktuálne nie ste k dispozícii a poprosiť o zanechanie odkazu
V rámci ústredne sú dostupné veľmi pestré možnosti, ktorých nastavenie závisí len od vašich požiadaviek. Ak máte záujem o prípravu nezáväznej cenovej ponuky, neváhajte nás kontaktovať. Viac informácií o Virtuálnej telefónnej ústredni
Pevne veríme, že sme vám týmto článkom pomohli. Ak by ste mali akékoľvek ďalšie otázky ohľadom presmerovania, či iných služieb, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku podporu na čísle 02 20 28 20 28 alebo na [email protected].
Kliknite na náš článok o virtuálnej ústredni a dozviete sa viac!
Viac o virtuálnej telefónnej ústredni
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie.
Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.