Či už plánujete zaviesť telefónnu ústredňu bez predchádzajúcich skúseností, alebo potrebujete aktualizovať svoju komunikáciu novším systémom, je možné, že sa pozastavíte nad tým, či je vhodnejšie hardvérové alebo virtuálne riešenie. V dnešnom článku vám ich predstavíme bližšie a pokúsime sa uľahčiť Vaše rozhodovanie.
Telefónna ústredňa býva nazývaná rôzne, čo môže byť pre ľudí, ktorí sa v tejto terminológii dobre nevyznajú, zmätočné. Stretneme sa s názvami ako napr.:
- pobočková telefónna ústredňa
- digitálna telefónna ústredňa
- VoIP telefónna ústredňa
- VoIP virtuálna ústredňa
- IP telefónna ústredňa
- ústredňa PBX
- domáca telefónna ústredňa
- cloudová ústredňa
- a rôzne iné...
V každom prípade však ide o telefónny systém, ktorý má za úlohu distribúciu hovorov s množstvom rôzneho využitia. Jej funkcie uľahčujú najmä komunikáciu v rámci jednej budovy či firmy, no ústredňa spolupracuje napr. aj s rôznymi domovými vrátnikmi, vďaka ktorým môžete hovoriť cez interkom s bytom, ktorému zazvoníte.
Virtuálna telefónna ústredňa
- ✅ Nie je potrebná fyzická ústredňa vo vašich priestoroch
- ✅ Okrem hardvérových telefónov je možné využívať aj softvérové telefóny v PC alebo v smartfóne
- ✅ Správu ústredne, pravidelné aktualizácie aj zálohu ústredne vám zabezpečí poskytovateľ, ako napr. my, takže sa nemusíte o nič starať
- ✅ Nižšie počiatočné náklady v porovnaní s hardvérovou ústredňou
- ✅ Nie ste limitovaný počtom klapiek a funkcionalitami HW zariadenia
- ✅ U nás platíte iba za tie funkcie, ktoré skutočne využívate
- ✅ V prípade výpadku internetu na vašich telefónoch je možné využívať klapky v aplikácii v smartfóne na mobilných dátach
- ✅ Virtuálna ústredňa má „nekonečnú“ záruku, nie je možné, aby sa vám pokazila a museli ste ju vymeniť
- ❌ V prípade výpadku internetu na vašich telefónoch nie sú dostupné ani interné linky
Hardvérová telefónna ústredňa
- ✅ V prípade, že vypadne internet v mieste využívania, je možné ďalej si telefonovať v rámci ústredne“, keďže je fyzicky prepojená
- ✅ Ak máte zaškoleného technika, môže ústredňu sám spravovať
- ❌ Okrem samotných telefónov je potrebná aj fyzická ústredňa umiestnená vo vašich priestoroch a tým pádom aj štruktúrovaná kabeláž
- ❌ Vyšší počiatočný náklad v porovnaní s virtuálnou telefónnou ústredňou
- ❌ V prípade, že nemáte vlastného zaškoleného technika, je potrebné priplatiť si za nastavenie a správu ústredne
- ❌ Ste limitovaný funkciami ústredne aj počtom klapiek, ktoré ponúka - pre rozšírenie je potrebné kupovať nákladné prídavné moduly
- ❌ Pokiaľ máte záujem iba o základné nastavenia, zbytočne platíte aj za funkcie, ktoré nebudete využívať
- ❌ Po čase je hardvér zastaralý, skončí sa mu záruka, spravidla ho nie je možné opraviť, je potrebné ho vymeniť a začať celý proces odznova
Aj keď hardvérová ústredňa poskytuje niekoľko jedinečných výhod, pomer benefitov z nášho pohľadu jednoznačne prevažuje práve u virtuálnej telefónnej ústredne. Pri zvažovaní vhodného riešenia je, však, samozrejme, potrebné brať do úvahy rôzne faktory v závislosti od situácie klienta, ktorý službu vyhľadáva.
V prípade, že máte pochybnosti čo bude pre vás vhodné, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku podporu na čísle +421 2 20 28 20 28 alebo e-mailom na [email protected]. Radi Vám poradíme.
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie.
Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.