Grandstream
Tento návod vám pomože si nastaviť nasledovné:
- Chcem si nastaviť službu VIPTel do zariadení Grandstream
- Chcem nastavit časovú zónu.
- Chcem zapnúť šifrovanie hovorov.
Nastavenie služby VIPTel v zariadení Grandstream
- Vložte sieťový adaptér do elektrickej zásuvky a jeho druhý koniec zapojte do konektoru označeného DC 5V na vašom VoIP telefóne Grandstream.
- Prepojte konektor LAN na Vašom VoIP telefóne Grandstream s konektorom LAN na vašom routeri. Použite na to priložený sieťový kábel RJ-45.
-
Zariadenie sa po pripojení do siete snaží získať IP adresu automaticky pomocou DHCP servera. Nastavenú adresu je možné zistiť nasledovne:
- Stlačte tlačidlo MENU.
- Zvoľte možnosť Status.
- Zvoľte možnosť Network Status.
- Vašu IP adresu reprezentuje záznam IPv4
- Otvorte webový prehliadač.
- Do prehliadača zadajte IP adresu vašho telefónu, ktorú ste zistili v kroku 3.
-
V prípade nami dodaných zariadení je heslo vyznačené na tele prístroja (nálepka s logom VIPTel). V prípade, že ste vyzvaný na zadanie mena (Username), zadajte admin.
- Ak sme zariadenie nedodávali preddefinované heslo od výrobcu je admin.
-
Vo vašom telefóne Grandstream GXP2100 máte možnosť zaregistrovania až štyroch jedinečných účtov. Jednotlivé účty sa nastavujú v záložkách Accounts->Account 1-4. Zvoľte požadovanú klapku. V prípade, ak nastavujete VoIP telefón po prvýkrát, zvoľte Account 1 a následne General Settings.
-
V časti General Settings je potrebné vyplniť nasledujúce polia:
- Account Active - Zvoľte možnosť Yes
- Account Name - Viptel
- SIP Server - uveďte údaj sip.viptel.sk
- Outbound Proxy - uveďte údaj sip.viptel.sk
- SIP User ID - uveďte údaj zo Zákazníckej Zóny na stránke www.viptel.sk. Údaj sa nachádza sekcii Nastavenia v tabuľke Prihlasovacie údaje do siete VIPTel, v stĺpci Prihlasovacie meno
- Authenticate ID - uveďte rovnaký údaj ako v predchádzajúcom kroku (SIP User ID)
- Authenticate Password - uveďte údaj zo Zákazníckej Zóny na stránke www.viptel.sk. Údaj sa nachádza v sekcii Nastavenia v tabuľke Prihlasovacie údaje do siete VIPTel, v stĺpci Heslo
-
Name - uveďte údaj, ktorý sa bude zobrazovať volanému, ak je takisto zákazníkom VIPTelu, napr. vaše meno
- Kliknite na tlačidlo Save and Apply.
- Následne je potrebné upraviť SIP nastavenia pre pridanú klapku. Tieto nastavenia nájdete v záložke Accounts -> Account (1-4) -> SIP Settings -> Basic Settings.
-
V časti Basic Settings je potrebné nastaviť nasledovné polia:
- Register Expiration - Nastavte na hodnotu 3.
- SIP Registration Failure Retry Wait Time - Nastavte na hodnotu 3.
- Kliknite na tlačidlo Save and Apply.
-
V časti Call Settings je potrebné nastaviť nasledovné polia:
-
Dial Plan - Vyplňte nasledujúce údaje (bez úvodzoviek):
"{ x+ | *x+ | *xx*x+ | ##x+ | *#x+ | ***2x*x+* | x+#x+ | ***2x*.|*xxx }" - Use # as Dial Key - Nastavte na hodnotu No.
-
Dial Plan - Vyplňte nasledujúce údaje (bez úvodzoviek):
- Kliknite na tlačidlo Save and Apply.
- Pre nastavenie poslednej položky kliknite na záložku Settings a následne na General Settings.
- V časti General Settings je potrebné nastaviť Use Random Port na možnosť Yes.
-
V časti Call Features je potrebné nastaviť
- Disable Direct IP Call na možnosť Yes.
- Click-To-Dial Feature na možnosť Enable.
- Kliknite na tlačidlo Save and Apply.
- Ak ste vyplnili všetky údaje podľa tohto návodu, v záložke Status -> Account Status sa zobrazí SIP Registration: YES.
Konfigurácia časovej zóny
- Prihláste sa do webového rozhrania.
- Kliknite na záložku Settings. Následne v ľavom menu na sekciu Date and Time.
- Položku Time Zone nastavte na požadovanú časovú zónu. (Pre nastavenie slovenskej časovej zóny vyberte: GMT +01:00).
- Kliknite na tlačidlo Save and Apply.
Nastavenie služby Šifrovanie hovorov v zariadení Grandstream
Služba musí byť aktívna a VIPTel účet v zariadení korektne nastavený.
- Pre zriadenie služby Šifrovania hovorov, kontaktujte naše obchodné oddelenie.
-
Pre nastavenie služby VIPTel do zariadenia postupujte podľa návodu TU.
- Upravte SIP nastavenia pre konkrétnu klapku. Tieto nastavenia nájdete v záložke Accounts -> Account (1-4) -> SIP Settings -> Basic Settings, kde je potrebné nastaviť nasledovné polia:
- SIP Transport - nastavte na hodnotu TLS/TCP
- SIP URI Scheme When Using TLS - nastavte na hodnotu SIP
- Poslednú úprava nastavení je potrebné previesť v časti Accounts -> Account (1-4) -> Audio Settings:
- SRTP Mode - zvoľte Enabled and Forced
Poznámka: V prípade, že zariadenie využívate na videohovor odporúčame v časti Account -> Codec Settings nastaviť položku Video Bit Rate na hodnotu 1024 kbps.