Ako volať na klapku?

28.05.2020
Ako volať na klapku?

Ako volať na klapku?

Stalo sa vám už niekedy, že ste volali na ústredné telefónne číslo, na ktorom vám povedali, aby ste zavolali na inú klapku a vy ste nevedeli, ako presne na to? Na internete sa objavuje množstvo otázok, ktoré súvisia s telefonovaním na klapku. Ako sa telefonuje cez klapku? Ako mám vytočiť na mobile klapku pri volaní na pevnú linku? Čo znamená klapka na telefónnom čísle a podobne. Ak si s tým tiež neviete rady, tento článok je práve pre vás.

Čo znamená klapka na telefónnom čísle?

Aby vám bolo všetko jasné, ideme na to úplne od začiatku. Na to, aby niekto využíval klapky, je potrebná telefónna ústredňa. Na nej je zadefinované nastavenie klapiek a sú k nim priradené telefónne čísla. Telefónne číslo na Slovensku sa bez medzinárodnej predvoľby vždy skladá z 10 číslic.

Klapka na telefónnom čísle spravidla znamená posledné 2, 3 alebo 4 čísla, v závislosti od konkrétneho nastavenia, ktoré používa daná firma. Ak má firma do 100 zamestnancov, stačia jej dvojmiestne klapky s číslami od 00 až po 99. Ak má firma do 900 zamestnancov, stačí jej využívať trojmiestne klapky od 100 až po 999 (okrem čísel 112, 150, 155 a 158 :)) atď..


Čo znamená klapka na telefónnom čísle?

Ako vytočiť klapku?

Ak máte napríklad telefónne číslo 043 2021 300, s ktorým ste sa dovolali na vrátnicu a tam vám povedali, aby ste volali klapku 65, postup je nasledovný:

  • V ústrednom telefónnom čísle 043 2021 300 vymeňte posledné 2 číslice za číslo klapky, teda 65
  • Číslo bude vyzerať nasledovne: 043 2021 365
  • Na tom, či idete volať na telefónne číslo s klapkou z mobilu alebo z pevnej linky nezáleží, princíp je rovnaký pre oba spôsoby

Niektoré firmy majú vo svojich podpisoch uvedené telefónne čísla s pomlčkou, ktorá oddeľuje základ telefónneho čísla od klapky. Telefónne číslo je napr. v tvare 043/2021 3-65, čo jasne dáva najavo, že číslo klapky je posledné dvojčíslie.


Ako vytočiť klapku?

Pevne veríme, že vám náš pomohol a že sme vám objasnili princíp toho ako volať na klapku. Ak vás zaujímajú aj ďalšie témy, ktoré sa zaoberajú telefonovaním, neváhajte nám napísať do komentáru, čo by ste si radi prečítali. Ďalšie zaujímavé témy nájdete na našom blogu.

Ak sa vám náš článok páčil, nenechajte si ujsť ďalšie a sledujte nás na sociálnych sieťach.

Lajknite nás na Facebooku  

Hodnotenie: 4

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Späť na všetky blogy