1. Rýchlosť a kvalita zákazníckej podpory
Pri výbere nového operátora si odporúčame overiť rýchlosť a kvalitu zákazníckej a technickej podpory. Ak ste napríklad požiadali o cenovú ponuku a týždeň sa vám nik neozval, je pravdepodobné, že sa pri vybavovaní záležitosti u tohto operátora poriadne načakáte aj ako zákazník. Za pozornosť určite stojí aj odbornosť a ochota samotných asistentov zákazníckej linky. Pokiaľ nevedia odpovedať na viaceré vaše otázky a informácie z nich ťaháte ako z chlpatej deky, zbystrite pozornosť. Ak si vyberiete operátora s kvalitným tímom, v budúcnosti si tým môžete ušetriť mnoho starostí a nervozity.
2. Viazanosť
Ak si chcete byť istý, že od operátora budete môcť po vypršaní zmluvy ľahko odísť, pred jej podpisom sa určite informujte o všetkých aspektoch ponúkanej viazanosti. Opýtajte sa napríklad: Čo sa stane po skončení viazanosti? Predlžuje sa zmluva o ďalšie obdobie alebo pokračujete ďalej bez viazanosti? Aká je zmluvná pokuta v prípade ukončenia zmluvy počas viazanosti? Závisí cena služby od dĺžky viazanosti?
Ak máte obavu sa zmluvne zaviazať s operátorom, ktorého služby ste predtým nikdy nevyužívali, požiadajte ho o nezáväzný demo účet alebo testovanie. Vďaka tomu si budete môcť ľahšie predstaviť do čoho idete a viazanosť pre vás nebude predstavovať riziko.
3. Poplatky
Mnoho ľudí sa pre svojho operátora rozhoduje práve na základe výšky poplatkov za jednotlivé služby. Nenechajte sa však oklamať „výhodnými balíčkami“ a poriadne si preštudujte, či nebudete platiť za niečo, čo nemáte v pláne využívať. Odporúčame si cenovú ponuku dobre preskúmať a zistiť, čo všetko v nej máte zahrnuté. Sú v poplatku za paušál aj voľné minúty a telefónne čísla? Koľko by stálo dodatočné telefónne číslo, ak by ste ho v budúcnosti potrebovali? Cena za ústredňu je za celé ústredňové riešenie alebo iba za 1 klapku?
Ak vám položky v cenovej ponuke nie sú jasné, opýtajte sa na ne zákazníckej podpory operátora, čím jej kvalitu môžete zároveň otestovať.
4. Tarifikácia
Tarifikácia úzko súvisí so spomenutými poplatkami. Najvýhodnejšia je sekundová od prvej sekundy (1+1), keďže platíte iba za toľko sekúnd, koľko ste prevolali. Takáto tarifikácia však nemusí byť samozrejmosťou. Ak operátor ponúka výrazne nižšie tarify za 1 minútu hovoru oproti ostatným poskytovateľom, poriadne si preštudujte, či tieto ceny nie sú spojené s menej výhodnou tarifikáciou, akou je napr. minútová tarifikácia po druhej minúte (120+60), kvôli ktorej v konečnom dôsledku môžete zaplatiť za hovory viac.
Príklad: U operátora AAA so sekundovou tarifikáciou od prvej sekundy 1+1 stojí volanie do mobilných sietí v SR 0,11 € s DPH / min. Ak vykonáte hovor do mobilnej siete na napr. 48 sekúnd, so sekundovou tarifikáciou 1+1, vás tento hovor výjde 0,088 € s DPH.
U operátora BBB s minútovou tarifikáciou od druhej minúty 120+60 stojí volanie do mobilných sietí v SR iba 0,07 € s DPH / min. Ak vykonáte 48 sekundový hovor do mobilnej siete u tohto operátora, hovor vás výjde až na 0,14 € s DPH. Napriek tomu, že minúta hovoru je sama o sebe lacnejšia, vzhľadom na to, že hovor sa tarifikuje za každú začatú minútu až od 2. minúty hovoru je cena takéhoto volania v konečnom dôsledku drahšia.
5. Referencie
O kvalite spoločnosti môžu napovedať aj referencie od iných spoločností a spokojných zákazníkov. Poobzerajte sa po stránke operátora a prečítajte si, čo najviac u vášho vyhliadnutého operátora vyzdvihujú. Napovedia vám, aké sú silné stránky daného poskytovateľa a pomôžu vám utvoriť si celkový obraz.
Hľadáte nového VoIP providera?
Ak hľadáte nového poskytovateľa VoIP služieb, budeme radi, ak oslovíte aj našu spoločnosť. Ponúkame kvalitnú a rýchlu zákaznícku podporu, hlasové programy bez viazanosti a možnosť výberu dĺžky viazanosti pri doplnkových službách ako napr. telefónna ústredňa, zelené a modré čísla, zahraničné čísla a mnoho ďalších. Cenové ponuky vypracuvávame na mieru každému zákazníkovi podľa jeho požiadaviek, čím zabezpečíme, aby boli ceny nastavené férovo a zákazník platil iba za to, čo skutočne využíva. Sekundová tarifikácia od prvej sekundy je pri našich hlasových programoch samozrejmosťou. Veríme, že o našich kvalitách vás presvedčia aj pozitívne referencie zákazníkov.
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na našej infolinke +421 2 20 28 20 28 alebo na [email protected].
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie.
Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.