Čo je to BLF?
BLF je skratka názvu Busy Lamp Field, ktorý je pomenovaním tlačidiel na telefóne, na ktoré môžete nastaviť rôzne funkcie. Busy lamp field (BLF) je zároveň aj názov jednej z týchto funkcií, ktorý je však trochu náročné preložiť do slovenčiny tak, aby bol dostatočne výstižný. Voľne by sme ho mohli pomenovať ako signalizácia aktivity klapky alebo signalizácia prebiehajúceho hovoru, čo si ešte vysvetlíme bližšie.
Podľa toho, akú funkciu máte na BLF tlačidlách nastavenú svietia na zeleno, na červeno, blikajú alebo nemajú žiadne podsvietenie. Na jednoduchších modeloch si k tlačidlám môžete napísať ich popis ručne (napr. obrázok č. 1), na modernejších modeloch si ich názov môžete meniť priamo v telefóne (obrázok č. 2).
5 tipov na využitie BLF
1. Signalizácia prebiehajúceho hovoru
Ako sme spomenuli, okrem samotného názvu je BLF (signalizácia aktivity klapky) aj jednou z funkcií tlačidiel. Ak na svoje BLF tlačidlá nastavíte klapky všetkých svojich kolegov, môžete kontrolovať aktivitu klapky každého z nich.
Príklad: Na obrázku č. 1 má jedno z BLF tlačidiel menovku Kika. Tlačidlo s jej klapkou svieti na červeno z čoho viete, že na nej aktuálne prebieha hovor. Na 2. obrázku môžete vidieť červené BLF tlačidlo s názvom Jakub, ktoré tiež značí prebiehajúci hovor na kolegovej klapke.
2. Prebratie prichádzajúceho hovoru
Ak je BLF tlačidlo zelené, značí, že klapka, ktorá je na ňom nastavená je voľná. V momente, kedy na klapku prichádza hovor začne tlačidlo striedavo blikať na červeno a zeleno. Ak viete, že kolega alebo kolegyňa napríklad nie je pri svojom telefóne, môžete jej hovor prebrať stlačením blikajúceho BLF tlačidla bez toho, aby ste vôbec vstali od svojho stola.
3. Rýchla voľba
BLF tlačidlo tiež poskytuje rýchlu voľbu. Po jeho stlačení vytočíte hovor na klapku, ktorá je na ňom nastavená. Rýchlu voľbu môžete nastaviť aj na celú vyzváňaciu skupiny, mobilné telefónne číslo alebo číslo pevnej linky, na ktoré často voláte.
4. Funkčný kód
Na tlačidlo BLF môžete nastaviť aj funkčný kód, ktorým sa môžete napr. prihlásiť do vyzváňacej skupiny, čakacieho radu, presmerovať svoje hovory, či zapnúť nahrávanie hovorov. Všetky tieto úkony a aj rôzne ďalšie vykonáte namiesto vyťukávania zložitých nastavení alebo kódov stlačením jedného tlačidla. Aktiváciu niektorých nastavení môžete aj kontrolovať podľa farby podsvietenia tlačidla.
Príklad: Na obrázok č. 3 môžete vidieť aktívne presmerovanie hovorov Obchodného oddelenia, ktorého BLF tlačidlo svieti na červeno.
5. Prepájanie hovorov
Zamestnanci, ktorí majú za úlohu spájať veľké množstvo hovorov ocenia ich prepojenie jednoduchým stlačením BLF tlačidla. Na BLF tlačidlá stačí nastaviť klapky všetkých kolegov, a okrem rýchleho prepojenia budete môcť sledovať aj to, či majú voľnú linku, alebo sú práve obsadení.
Telefóny s BLF tlačidlami
V našej ponuke VoIP telefónov máme viacero modelov, s ktorými môžete výhody BLF využiť. Od najlacnejšieho modelu s 8 tlačidlami Grandstream GXP1628, cez pokročilý model s 24 BLF tlačidlami Grandstream GXP2160, až po high-end telefón Grandstream GXP2170. Tento telefón sám obsahuje 48 virtuálnych BLF tlačidiel, ku ktorým je možné pripojiť 4 extenzné moduly Grandstream GXP2200 a využiť tak ďalších 160 BLF tlačidiel! Ak by ste sa rozhodli pre využívanie našich služieb a kúpu telefónov od nás, dodáme vám ich nakonfigurované aj s BLF tlačidlami podľa požiadaviek.
Našich 5 tipov využitia BLF je len výberom tých funkcií, ktoré sú podľa našich skúseností najpraktickejšie. BLF tlačidlá však ponúkajú aj množstvo iných možností, ktoré je možné prispôsobiť na vaše požiadavky. Ak využívate naše služby a neviete presne ako ich môžete využiť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme.
Ak vás naše tipy o BLF tlačdilách zaujali a máte nejaké otázky, neváhajte nás kontaktovať na našej infolinke +421 2 20 28 20 28 alebo na [email protected].
Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie.
Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.