Aký je rozdiel medzi telefónnym číslom a klapkou?

28.10.2020
Aký je rozdiel medzi telefónnym číslom a klapkou?

Pojem klapka a telefónne číslo sa niekedy zamieňa a používa nesprávne, mnoho ľudí preto nerozumie, aký je medzi nimi rozdiel. V tomto článku vám vysvetlíme, čím sa odlišujú.

Základný rozdiel medzi telefónnym číslom a klapkou je ten, že klapka existuje iba na telefónnej ústredni, pričom telefónne číslo sa využíva aj bez nej.

Telefónne číslo

Na telefónne číslo sa môže dovolať ktokoľvek, či už z mobilnej siete, pevnej siete alebo zo zahraničia. Na Slovensku má vždy 10 miestny tvar. Mobilné čísla sa začínajú na 09xx xxx xxx a pevné čísla v Bratislave 02 xx xx xx xx , v iných okresoch v tvare NDC xxxx xxx (national dial code) – napr. Košice 055, Prešov 051, Žilina 041 atď.

Klapka

Klapka má spravidla 2, 3 alebo 4 čísla – v závislosti od toho, aká veľká je spoločnosť či inštitúcia, ktorá ústredňu používa. Je iba akousi „skratkou“, na ktorú sa dovoláte len v rámci siete telefónnej ústredne. Ak vám kolega povie „Mám klapku 654.“ a voláte si v rámci ústredne (v rámci firmy, inštitúcie a pod.), stačí, ak vytočíte číslo 654.

Ak však voláte napr. na informačnú linku spoločnosti, napr. na číslo 02/21 02 06 00, aby ste sa spojili s konkrétnym človekom a operátor vám povie, „volajte klapku 654“, má na mysli, aby ste zmenili posledné 3 miesta telefónneho čísla na ktoré voláte za číslo klapky a teda zavolali na 02/21 02 06 54. V tomto prípade však voláte na telefónne číslo, nie na samotnú klapku. Tento výraz je však zaužívaný, pretože číslo klapky sa väčšinou prideľuje podľa posledných číslic telefónneho čísla, ktoré je k nej priradené. Nie je to však pravidlo.

Klapka

  • Spravidla je to 2/3/4 miestne číslo
  • Na využívanie je potrebná telefónna ústredňa
  • Aby sa na ňu dalo dovolať z telefónu mimo siete ústredne, musí mať na seba smerované telefónne číslo
  • Nemusí mať na sebe nastavené žiadne telefónne číslo - môže slúžiť iba na interné účely
  • Môžu byť na ňu smerované hovory z viacerých telefónnych čísel
  • S použitím funkčných kódov môžete z 1 klapky volať z rôznych telefónnych čísel

Telefónne číslo

  • Má vždy 10 miestny tvar
  • Na využívanie stačí hlasový program/paušál
  • Môže sa na neho dovolať ktokoľvek zo Slovenska aj zo zahraničia
  • Neumožňuje pokročilé nastavenia ako klapka
  • Vždy prijíma iba hovory na svoje telefónne číslo
  • Na volania von sa vždy prezentuje svojím telefónnym číslom

Telefonovanie cez klapku a cez telefónne číslo

1 telefónne číslo totiž môže byť nastavené na viacerých klapkách a z klapky je možné sa reprezentovať viacerými telefónnymi číslami. Naši kolegovia na obchodnom oddelení napríklad prijímajú hovory z čísla zákazníckej infolinky 02 20 28 20 28 na 4 klapkách. Keďže, samozrejme, nemôžu mať všetci klapku, ktorá by sa končila rovnako ako telefónne číslo (28), každý má pridelenú inú – napr. 50, 51, 52, 53.

Prijímanie hovorov na viacerých klapkách
Hovory telefónneho čísla 02 20 28 20 28 sú smerované na 4 klapky.

Zároveň majú všetci pridelené aj samostatné telefónne číslo končiace rovnakými číslicami, ako číslo klapky, aby sme sa danému človeku mohli dovolať priamo napr. aj z mobilu a bolo to jednoduchšie na zapamätanie (napr. 02 20 28 20 53).

Na volania von majú primárne nastavené číslo zákazníckej infolinky, keďže väčšinou telefonujú so zákazníkmi. Ak však potrebujú volať napr. kolegovi zo svojho osobného čísla, predtým, ako vytočia číslo, zadajú funkčný kód (napr. 50#), ktorý zmení reprezentáciu klapky.

Reprezentácia telefónneho čísla pri volaní z klapky
Pri volaní z klapky môžete funkčným kódom zmeniť reprezentáciu telefónneho čísla

Vyššie uvedené príklady sú najčastejšie typy využívania telefónnych čísel a klapiek. Telefónna ústredňa však ponúka aj rôzne ďalšie možnosti. Ak potrebujete do vašej spoločnosti klapky, alebo telefónne čísla, neváhajte kontaktovať našu zákaznícku podporu na +421 2 20 28 20 28 alebo na [email protected].

Ak sa vám náš článok páčil, sledujte nás na sociálnych sieťach.

Lajknite nás na Facebooku  

Hodnotenie: 3

Autor blogu - Petra Čtvrtníčková
V našej spoločnosti som začínala na obchodnom oddelení ako podpora pre potenciálnych aj existujúcich zákazníkov. Za 3,5 roka som sa naučila mnoho o zákazníckych potrebách či požiadavkach a zistila som, akú situáciu sa klienti snažia najčastejšie vyriešiť a o aké služby majú najväčší záujem. Neskôr ma zlákal marketing, kde využívam všetky svoje doterajšie skúsenosti a spolu s kolegami sa venujem novým projektom, službám a návrhom na zlepšovanie. Tiež sa zaoberám písaním blogov a článkov, ktoré pomáhajú našim čitateľom prísť na to, ako by im služby VIPTel mohli uľahčiť pracovnú, či súkromnú komunikáciu.

petra
Instagram logoLinkedIn logoFacebook logoVIPTel blog logo

Späť na všetky blogy